ko phi phi - Reisverslag uit Phuket, Thailand van mattijsvandorenmalen - WaarBenJij.nu ko phi phi - Reisverslag uit Phuket, Thailand van mattijsvandorenmalen - WaarBenJij.nu

ko phi phi

Door: mattijs

Blijf op de hoogte en volg

28 December 2006 | Thailand, Phuket

mijn eerste bericht sinds mijn vertrek uit Bladel city. Het blijft een klote eind in het vliegtuig. 11 uur stil zitten en na 4 films en twee tv series eindelijk in KL. Ik ben wel vergeten ons mayke te pesten met het prijsverschil in tickets.
Aangekomen op het vliegveld van KL begon het avontuur meteen. Ik heb eerst mijn ticket omgeboekt en ga 3 januari naar Australie. Eerder terug van Australie kon niet dus Kim moet toch 4 weken zonder mij.(of ik zonder haar)Mijn volgende vlucht naar Phuket duurde no 8 uur. En ik maar wachten en wachten. Weinig geslapen dus ik werd stront chagoreinig. Uiteindelijk kon ik inchecken, snel haasten want dan kon ik mayke misschien nog zien. Zij moest namelijk ook wachten op haar volgende vlucht. Maar goed ik wilde me inchecken en tuurlijk heb ik dat weer. Ik sta op het verkeerde vliegveld. Shit nu moest ik me echt gaan haasten. Maar goed uiteindelijk ben ik in Phucket aangekomen. Alle oplichters kwamen op alle toeristen af en probeerde vanalles aan te smeren. Zij wisten niet dat ik een ervaren "reiziger" dus ben op eigen gelegenheid naar Phuket town gereisd. Waarschijnlijk was ik de enige backpacker die daar in de hitte met een rugzak liep op zoek naar een hotel. Toch weer even een cultuurschok. Uiteindelijk na een hop gesleur en op zoek naar weet ik veel, ben ik toch maar naar een thai gestapt voor een hotel. Ik was toen kei kapot en wilde alleen nog maar naar het kouwe kikkerlandje.
Gelukkig ben ik de volgende ochtend naar ko Phi phi afgereisd. Toch weer een te duur ticket gekocht. Maar goed het is hier wel echt super fantastsch. Dit eiland is wel afgeladen met toeristen en ze vragen hoge prijzen voor kamers.
Na bijgekomen te zijn lag ik een paar uur later op het strand. En dat is een luxe voor derde kerstdag. Ondanks de hoge prijzen (thaise begrippen) is het hier goed toeven. lekker weer, goed eten, massage, relaxte sfeer. Ja dit is het ZThailand waar ik gek op ben. Helaas ben ik wel alleen, Kim had hier moeten zijn, dan was het perfect geweest.
Vandaag kwam ik pas om 12 uur uit bed. Had mijn slaap nodig. En ben op een sunset cruise gestapt. Overigens weinig sunset want na mijn eerste voet op de boot begon het te regenen. Ik voelde me meteen weer thuis. Een plaatselijke moessoen. Toch was de trip goed bevallen. We zijn naar het eiland van de beach gegaan. Ik waande me net Leonardo nadat ik een stuk moest zwemmen en door een grot klom een lange bad door de jungle en daar was het dan DE BEACH. Ondanks alle toeristen (1000 denk ik) was het een mooie ervaring. Helaas nog steeds bewolkt dus geen kodak moment. Kanoen en zwemmen was relax en lekker eten op de boot. Morgen ga ik duiken. Ik heb 3 duiktrips geboekt waarvan een 30 meter diep waar een wrak ligt en een op sharkpoint. Spannend, ik hoop dat ik er een paar tegen zal komen. Ik hoor nu al het muziekje van de film jaws in mijn hoofd. Als ik terug ben op phuket dan zal ik vertellen hoe het was geweest.
O ja helemaal vergeten. Ik heb gisteren op traditionele wijze een tatoo laten zetten. Met de hand dus. Ik heb een tekst net onder mijn sleutelbeen laten zetten. Het heeft natuurlijk een betekenis; Dat alle goeds en geluk op me af zal komen en dat ik beschermd word tegen alle kwaden. Ja Marianne ik weet het "daar krijg ik spijt van" maar ik vond nu na het behalen van mijn diploma dat het weer tijd werd voor iets impulsief. En stel je voor dat het werkt. (of eigenlijk blijft werken, want alles valt de laatste paar maanden al op zijn plaatst).Ondanks de pijn is het een lekker gevoel me zo beschermt te voelen. Alle Thaise kerels vinden het een super vette tatoo en als ik er om vraag wat het betekend dan geven ze me dezelfde antwoord (gelukkig)
Maar goed ik ga nu op weg naar de kroeg een paar pilskes pakken en dan naar bed, morgen weer vroeg dag.

  • 28 December 2006 - 16:04

    Fam.hooijen:

    hey kerel, alles goed dus zo te horen.
    we zijn wel heel benieuwd naar die geluksbrengende tatoo, wie weet iets voor wil of de jongens?
    hoe is het met jouw broertje, is de kleine eral?
    het klinkt trouwens wel heel erg slim hoor, eerst een nieuwe tatoo en vervologens tussen de haaien gaan duiken/zwemmen.
    maar goed, we lezen het misschien wel in de krant, van die slimme westerling met zijn plakplaatjes.
    we wensen jou in ieder geval een geweldige jaarwisseling en nog veel plezier en genot in thailand.
    liefs wil en lian en natuurlijk de kids.

  • 30 December 2006 - 01:05

    Marianne:

    Heb je het overleefd? En what about de haaien? Leuk Tijs dat je eerder komt. Hoewel ik hoop dat je je dan niet verveeld hier! Geef je de tijd door dat het vliegtuig aankomt? De rest schrijf ik in een email.

  • 30 December 2006 - 01:12

    Marianne:

    Even reactie op Lian,

    Ja de kleine is er al. Op kerstmis geboren , een meisje, Asha, Ze is erg gezond en haar moeder ook. iedereen maakt het goed!

    groetjes van downunder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2007

nog een paar dagen

11 Januari 2007

adelaide

05 Januari 2007

ons Daan

03 Januari 2007

op weg down under

01 Januari 2007

nieuwjaar

Actief sinds 11 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 3969

Voorgaande reizen:

25 December 2006 - 20 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: