adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van mattijsvandorenmalen - WaarBenJij.nu adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van mattijsvandorenmalen - WaarBenJij.nu

adelaide

Door: mattijs

Blijf op de hoogte en volg

11 Januari 2007 | Australië, Adelaide

Even een klein berichtje vanuit adeliade.
Ik ben nu precies een week in Australie en heb het reuze naar mijn zin. Het weerzien met ons Daan en zijn familie doet me erg goed. We hebben geen twee woorden nodig om elkaar te begrijpen. Hij is erg gastvrij en zorgt er steeds voor dat mijn glas vol blijft. En ik die van hem want daar zijn broers voor. Na alle foto sessies zijn we toch uit elkaar gegaan en ben ik samen met H, M en Mayke naar Adelaide vertrokken. We zijn na twee dagen rijden aangekomen op een mega camping aan zee. Ik blijf tegen mezelf zeggen hoe goed ik het wel niet heb. Toch maar even twee zomers per jaar. Kan me maar moeilijk beseffen dat het in Nederland zeer slecht weer is. Ik vergis me iedere keer in tijd of dag, zelfs in maanden. Ik denk telkens dat het juli of augustus is. Ik hoop maar dat ik op de juiste dag in het vliegtuig stap.

Ik heb de auto van onze Daan meegenomen, geen probleem om links te rijden. Ik heb alleen ruzie met mijn ruitenwisser. Iedere keer als ik wil afslaan zet ik mijn ruitenwisser aan ipv mijn knipperlicht. De voorruit is nog nooit zo schoon geweest.
De weg naar Adelaide toe is erg verschillend, dan weer verlaten dan weer druk. We rijden door veel steden. Nou ja, het zijn meer losse huizen dan echte straten. Soms moeten we afremmen omdat we een stadje naderen, een vreemde naamplaatsbord and thats it. Gewoon een paar brievenbussen en dirt-roads. We hebben op een klein campinkje overnacht in een stad waarvan ik de naam alweer vergeten ben. Kim zou online komen dus ik moest even internet gaan zoeken. Helaas, bij het vragen keken ze me vooral vragend aan. Het enigste wat je hier kon ontvangen is 1 radiostation. (als de wind goed stond). Zelfs in Thailand kun je overal van het internet gebruik maken.
Het was daar vooral erg warm, maar goed dit was dan ook outback Australie. 40 graden in de schaduw viel nog wel mee maar de wind voelde aan als een föhn. Gelukkig hadden we een camper bij met airco. Vandaag is het niet zo warm als gisteren. Het is 25 graden. Ik moet nog wel steeds uit de zon blijven want ik ben al door mijn 4de huid heen. Omdat de zon hier zo laag staat verbrand je eerder dan in Europa. Smeren dus. Helaas moet ik het zelf doen. (ik mis Kim)

Morgen gaan we naar een populair stukje strand om een beetje vanachter mijn zonnebril, Australisch wildlife te kunnen bekijken. En goed eten en drinken niet te vergeten. Verder ga ik niet veel doen dan mezelf als een strand toerist te gaan gedragen. In Adelaide ben ik al eerder geweest dus heb de toeristische attracties al gezien. Niet veel bijzonders over te gaan schrijven. Het is nu net Bella Vista.
Zondag of maandag rij ik terug naar Daan. Ik vertrek wel vroeg want ik wil dat in 1 dag gaan doen. Daar blijf ik drie dagen en dan door naar Melbourne. Daar nog 2 dagen rondhangen en dan naar Huis. Ik denk dat ik in Melbourne op zoek ga naar een warme jas want die heb ik wel nodig al ik in Amsterdam land.
Groetjes aan iedereen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2007

nog een paar dagen

11 Januari 2007

adelaide

05 Januari 2007

ons Daan

03 Januari 2007

op weg down under

01 Januari 2007

nieuwjaar

Actief sinds 11 Dec. 2006
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 3970

Voorgaande reizen:

25 December 2006 - 20 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: